W 1853 roku, w szwajcarskiej miejscowości Le Locle, Charles-Félicien Tissot, rzemieślnik składający złote koperty zegarków i jego syn, zegarmistrz Charles-Émile, otwierają wspólny warsztat specjalizujący się w składaniu zegarków, „Charles-Félicien Tissot & Fils”, który sprowadza części od najlepszych dostawców. Katalog warsztatu Tissot oferuje bogaty wybór zegarków kieszonkowych i zegarków na łańcuszku, przeważnie ze złota, bogato zdobionych lub o skomplikowanej konstrukcji. Jakość zegarków jest wielokrotnie nagradzana na targach krajowych i międzynarodowych oraz w konkursach zegarmistrzowskich. W 1900 roku, podczas wystawy światowej w Paryżu, słynna aktorka Sarah Bernhardt kupuje w szwajcarskim pawilonie zegarek na łańcuszku z 18-karatowego złota.
Od 1853 roku zegarki Tissot przeznaczone były głównie na eksport. Poczatkowo czasomierze znajdują swoich odbiorców w Stanach Zjednoczonych, a następnie w 1858 roku trafiają do Cesarstwa Rosyjskiego. W 1885 roku, syn Charles'a-Émile'a Tissot, Charles, przeprowadza się do Moskwy, aby zarządzać zamiejscowym oddziałem założonym przez swojego ojca. Tam żeni się z Rosjanką i zakłada rodzinę. Do wybuchu rewolucji październikowej w 1917 roku Cesarstwo Rosyjskie stanowi główny rynek zbytu firmy Tissot, której zegarki trafiają nawet do carskiego pałacu.
W 1907 roku Charles Tissot rozpoczyna budowę fabryki na ulicy Chemin des Tourelles w Le Locle, gdzie obecnie znajduje się siedziba firmy. Dzięki zastosowaniu elektrycznych silników w fabryce stopniowo postępuje mechanizacja produkcji, co pozwala na zachowanie jeszcze większej precyzji wykonania zegarków. Po roku 1910 firma Tissot rozpoczyna sprzedaż swoich pierwszych damskich zegarków na rękę. Modele te stanowią element biżuterii i są wykonane ze złota lub platyny oraz wysadzane diamentami. Tissot tworzy w tym czasie także czasomierze naręczne dla mężczyzn, na długo przed wybuchem ich popularności w dwudziestoleciu międzywojennym. Wygląd zegarków jest inspirowany modnymi wówczas stylami w sztuce, Art Nouveau, a w okresie późniejszym, Art Déco. Do produkcji wykorzystuje się najnowsze osiągnięcia techniki. Powstaje pierwszy na świecie niemagnetyczny zegarek na rękę. Od 1917 roku firma Tissot rozpoczyna produkcję własnych części mechanizmu zegarka i staje się manufakturą, dzięki czemu może zaoferować wysokiej jakości zegarki w przystępnej cenie.
W 1930 roku marka Tissot łączy swoje siły z firmą Omega. W ten sposób wzmacnia swoją pozycję na rynku i może zaoferować klientom bogatą gamę produktów. Nowo powstała spółka SSIH (Société Suisse pour l’Industrie Horlogère) jest pierwszą spółką zegarmistrzowską w Szwajcarii. W 1933 roku firma Tissot wciela w życie nowatorski projekt sprzedażowy – Plan Tissot. Koncept ten przewiduje wybór konkretnych modeli do dystrybucji na danym rynku, systematyczne, ukierunkowane kampanie reklamowe oraz darmową dystrybucję katalogów dla sprzedawców detalicznych. Ponadto Tissot zapewnia swoim klientom roczną gwarancję, nawet w przypadku nieumyślnego zniszczenia zegarka. Podobnie, jak damskie szafy, w których znajdują się ubrania na każdą porę dnia, kolekcje zegarków dla kobiet są bardzo zróżnicowane, co podkreśla hasło reklamowe: „Młoda kobieta i 3 zegarki”. Modele na bransolecie skórzanej przeznaczone są do uprawiania sportu, a te na eleganckim materiałowym pasku są odpowiednie do pracy. Zegarki na złotej bransolecie najlepiej sprawdząją się natomiast, jako ozdoba wieczorowej sukni. Dla męskiej klienteli firma Tissot przygotowuje czasomierze ze stoperem, zegarki automatyczne, a w 1951 roku tworzy flagowy model – Tissot Navigator.
W 1953 roku firma Tissot obchodzi stulecie swojego istnienia. Objęcie stanowiska dyrektora generalnego marki przez Edouard'a-Louis'a Tissot to punkt zwrotny w organizacji produkcji w fabryce. Dzięki przyjęciu w 1958 roku zasady „jednego kalibru” uproszczono gamę produkowanych części, tym samym optymalizując produkcję. Do podstawowego mechanizmu dodaje się różne dodatki, w wyniku czego można wyprodukować zarówno zegarki manualne, jak i automatyczne, z kalendarzem i datą dzienną lub bez tych funkcji. Zegarki te sprzedają się na całym świecie. Marka odnosi sukces, a znane osobistości coraz częściej odwiedzają salony Tissot. W 1960 roku wpis w księdze pamiątkowej umieszcza książęca para Monako.
W latach 60. i 70. pokolenie wyżu demograficznego tworzy zupełnie nową klasę społeczną wraz ze swoim własnym językiem i kulturą. Po raz pierwszy w swej historii, Tissot tworzy kolekcje adresowane do nastolatków. Są to zegarki jednocześnie eleganckie i oryginalne. Firma Tissot eksperymentuje także z nowymi materiałami, do tej pory rzadko używanymi w branży zegarmistrzowskiej. Tworzywa syntetyczne, takie jak włókno szklane, umożliwiają stworzenie kolorowych, niezobowiązujących zegarków. Powstaje rewolucyjny mechanizm bazowy o nazwie Astrolon. Rośnie zainteresowanie zegarkami kwarcowymi, również dzięki ścisłej współpracy marki Tissot ze środowiskiem Formuły 1. Od 1976 roku marka jest partnerem takich konstruktorów jak Ensign, Renault czy Lotus oraz światowej sławy kierowców rajdowych takich jak Jacky Ickx, Clay Regazzoni, czy Mario Andretti.
W 1983 roku, w obliczu kryzysu na rynku zegarków, Nicolas G. Hayek doradza największym producentom zegarków fuzję. Firma Tissot łączy się z SMH, a w 1998 roku połączone przedsiębiorstwa zmieniają nazwę na „The Swatch Group”. Pragnąc odświeżyć wizerunek marki, Tissot tworzy kultowe zegarki, takie jak RockWatch, pierwszy zegarek wyprodukowany z kamienia. Następnie powstaje zegarek z drewna, WoodWatch, oraz zegarek z masy perłowej, PearlWatch, które przyciągają wielu klientów, zaciekawionych nowatorskim pomysłem. Pod koniec lat 90. – w ramach kolekcji T-Collection – marka Tissot proponuje zegarki bardzo kobiece. Ważne miejsce zajmują także modele sportowe, których funkcje są coraz bardziej zaawansowane. Przeczuwając niezwykły potencjał urządzeń obsługiwanych dotykowo, w 1999 roku firma Tissot wypuszcza na rynek model T-Touch, pierwszy zegarek ze szkłem dotykowym na świecie. W 2014 roku firma Tissot, jako pierwsza na świecie prezentuje zegarek zasilany energią słoneczną, T-Touch Expert Solar. W ten sposób marka potwierdza wierność swojej dewizie „Innovators by Tradition”. Kierowana od 1996 roku przez François Thiébaud firma Tissot jest obecna w świecie sportu, pełniąc rolę Oficjalnego Chronometrażysty podczas wielu imprez sportowych oraz będąc partnerem różnych dyscyplin. Dzięki nieustannej sile innowacji, umiejętności wyprzedzania tendencji i dostosowania produktów do różnych grup konsumentów, marka Tissot sprzedaje rocznie ponad 4 miliony zegarków na całym świecie.
Krzyż w logo firmy symbolizuje szwajcarską jakość i niezawodność, z których Tissot słynie już od 1853 roku. Sprzedawane w ponad 160 krajach świata czasomierze Tissot powstają z wyjątkowych materiałów, urzekają funkcjonalnością i wyszukanym wzornictwem oraz oferowane są w przystępnej cenie. Marka pozostaje wierna swojemu hasłu „Innovators by Tradition", nieustannie pracując nad kolejnymi pionierskimi rozwiązaniami. Zegarmistrzowska precyzja Tissot była wielokrotnie doceniana. Tissot pełni rolę Oficjalnego Chronometrażysty i Partnera koszykarskiej ligi NBA oraz międzynarodowej federacji koszykówki FIBA i chińskiej ligi koszykówki CBA, wyścigu kolarskiego Tour de France oraz unii UCI i organizowanych przez nią mistrzostw świata w kolarstwie szosowym, zawodów motocyklowych MotoGP™ oraz FIM World Superbike, a także francuskiej ligi rugby TOP14 i rozgrywek rugby: Pucharu Sześciu Narodów oraz Europejskiego Pucharu Champions i Challenge. Podobny zaszczyt spotkał markę Tissot w przypadku mistrzostw świata w szermierce i hokeju na lodzie oraz australijskiej ligi futbolowej AFL.
Innowacyjność zawsze była jednym z wyróżników marki. W roku 1999 Tissot wprowadził na rynek pierwszy w historii zegarek dotykowy. Prosty w obsłudze, wielofunkcyjny zegarek z technologią dotykową był rewolucyjny jak na swoje czasy. 9 lat później zaprezentowany został model T-Touch Expert cechujący się zwiększoną ilością funkcji oraz większą wodoszczelnością. W roku 2014 natomiast światło dzienne ujrzał Tissot T-Touch Expert Solar - pierwszy w historii dotykowy zegarek zasilany energią słoneczną.
W kolekcji T-Classic znajdują się najbardziej znane rodziny z oferty Tissot, np. Le Locle, Chemin des Tourelles czy Tradition. Wzornictwo modeli T-Classic jest ponadczasowe, dlatego niektóre z nich znajdują się w ofercie już od ponad 20 lat. Jednocześnie zegarki z tej kolekcji wyróżniają się na tle całej oferty marki Tissot największą ilością zastosowanych tradycyjnych dekoracji zegarmistrzowskich, takich jak giloszowanie, pasek genewski, czy szlif perłowy.
Kilka czasomierzy z poniższej listy zostało wyróżnionych w prestiżowym konkursie Concours International de Chronomètrie.
Zegarki z tej kolekcji stworzone są z myślą o miłośnikach stylu retro oraz modeli historycznych. Każdy prezentowany tutaj czasomierz czerpie z bardzo bogatej historii zegarmistrzowskiej Tissot, będąc reedycją modelu sprzed lat. W celu oddania oryginalnego charakteru tych zegarków w niektórych przypadkach zastosowano takie same materiały jak te, których używano przed laty, a więc np. szkło hesalitowe.
Zegarki dedykowane kobietom są obecne w ofercie Tissot od początku istnienia firmy. Nasze zegarki dla pań to coś więcej, niż zwykłe czasomierze, to elementy biżuterii, nierzadko przybirające niekonwencjonalne kształty. Tissot przy ich tworzeniu często wykorzystuje luksusowe materiały takie, jak złoto, diamenty, ceramika, czy masa perłowa. Wyróżnikiem tej kolekcji jest bezkonkurencyjność pod względem słynnej szwajcarskiej jakości wykonania w stosunku do ceny.
Zegarki kieszonkowe stanowią cześć dumnego dziedzictwa Tissot. To właśnie od nich rozpoczęła się historia marki w roku 1853. Dzisiaj Tissot jest jednym z ostatnich szwajcarskich producentów zegarków tego typu. W kolekcji tej poza bogato zdobionymi, bardzo klasycznymi modelami czerpiącymi z modeli historycznych znajdują się także nowoczesne interpretacje zegarków kieszonkowych.
Marka Tissot posiada ponad 165 lat doświadczenia w produkcji złotych zegarków. Czasomierze stworzone z wykorzystaniem tego metalu szlachetnego były oferowane od samego początku istnienia firmy. Dzisiaj przy ich produkcji Tissot wykorzystuje wyłącznie 18-karatowe złoto (75% czystego złota). Cechą charakterystyczną złotych zegarków Tissot jest ich bezkonkurencyjna na rynku cena.
Tissot w swojej ofercie posiada wiele specjalnych edycji zegarków, będących dedykacjami dla kluczowych partnerstw zawieranych przez markę oraz hołdem dla wyjątkowych chwil w jej historii. Są więc modele podkreślające szwajcarskie korzenie firmy, jak również inne, które silnie zaznaczające związki Tissot z markami takimi, jak NBA, Moto GP™, czy Tour de France. Niektóre z tych wyjątkowych zegarków dostępne są w ograniczonych ilościowo, limitowanych edycjach.
Zegarki typu diver inspirowane są światem sportów wodnych. Każdy czasomierz z tej grupy cechuje się z jednej strony zwiększoną wodoszczelnością wynoszącą 30 barów (300 m/1000 stóp), a z drugiej bezelem obracanym w jednym, przeciwnym do ruchu wskazówek zegara kierunku. Pierwsza z cech sprawia, że zegarki te będą doskonałymi kompanami w trakcie wszelkich aktywności związanych z wodą (np. pływania). Druga natomiast stworzona została z myślą o nurkach i pozwala na odmierzenie czasu zanurzenia pod wodą.
Zegarki typu diver od Tissot występują w wersji automatycznej oraz kwarcowej, przy czym modele kwarcowe są dodatkowo wyposażone w funkcje chronografu.
Zegarki z kolekcji Moto GP™ dostępne są w ofercie Tissot od roku 2004. Wiele elementów zegarków z tej linii zainspirowanych zostało bezpośrednio konstrukcją motocykli wyścigowych. Na przykład bezele nawiązują do tarcz hamulcowych, przyciski przypominają podnóżki motocykla, a niektóre z pasków opony.
Wśród zegarków Moto GP™ znajdują się również modele dedykowane naszym ambasadorom: Marcowi Marquezowi, Jorge Lorenzo oraz Thomasowi Luthiemu.
Sprawdź nas na oficjalnej stronie TISSOT www.tissotwatches.com
SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ ZEGARKÓW TISSOT